Thursday, October 1, 2009

Akhirnya Isa terpilih juga PRK Bagan Pinang



Akhirnya nama TS Isa Samad terpilih juga sebagai calon BN dalam PRK Bagan Pinang yang dijadualkan pada 11 Oktober nanti. Timbalan Perdana Menteri TS Muhyiddin Yassin telah mengumumkannya pada petang 29 hb September. Walaupun sebelum ini Tun Dr.Mahathir yang gemar bercakap akhir-akhir ini seakan menyuruh pemimpin UMNO tidak mengambil Isa sebagai calon. Pada hari ini Dr.Mahathir akur dengan keputusan pucuk pimpinan UMNO, namun menyatakan beliau tidak akan membantu kempen di Bagan Pinang.

Manakala PAS diwakili oleh Zulkefli Muhd.Omar yang juga Pesuruhjaya PAS Negeri Sembilan sepertimana diumukan Presiden PAS Datuk Hj Abdul Hadi Awang pada sebelah malam 29 September. Pertembungan dua tokoh ini menarik perhatian ramai dan pemerhati politik tanah air. Apakah PAS akan berjaya mengurangkan majoriti BN dengan "agak besar" akan terjawab apabila hari mengundi nanti. Untuk menang rasanya "agak susah sedikit" tetapi tidak mustahil perkara ini boleh berlaku jika swing yang besar terjadi di kalangan para pengundi.

Apapun kita lihatlah pada hari penamaan calon 3 Oktober nanti, apakah hanya 2 calon itu atau ada pihak ke 3 yang turut sama bertanding sebagai calon Bebas. Walaupun berlaku pertandingan 3 penjuru, tumpuan tetap pada BN dan PAS yang cuba untuk mendapat tempat dan bertapak di kawasan pantai barat. Selamat bertanding kepada kedua-dua calon tersebut kita ucapkan.

No comments:

Post a Comment